Espiocracy
Espiocracy is an espionage grand strategy game where you lead the intelligence agency of one of 74 playable countries. Rewrite history from the shadows as you influence ideologies, stage coups, and wage proxy wars. Subterfuge takes center stage as you establish a new world order.
Take charge of the intelligence agency of your choice as the Cold War begins. Working from the shadows in this grand strategy game, you will influence the world using a variety of tools including agents, propaganda, proxy wars, assassinations, and coups. As an Iron Curtain descends across Europe, the era of the espiocrat begins.
As the world recovers from the devastation of World War 2, new alliances are already being drawn. Relations have begun to deteriorate between the two superpowers, and new political ideologies have taken hold. From the division of Germany to the Italian Referendum and Czechoslovak elections, tensions are building, and your agency fights at the front lines of a silent war.
Target and manipulate geopolitically active individuals, organizations, and sectors. These “actors” have their own agendas and will seek to spread their ideologies and policies as they move among nations.
In an era where open conflict is constrained, military conquest is rare, and technological asymmetry is prevalent, the subtle hand of espionage takes center stage. A shift in public opinion can influence an election or create unlikely allies, while a falsified casus belli can be claimed to justify acts of aggression. Whether arming and training guerilla forces or creating disinformation to discredit influential politicians, your agency fights a shadow war.
Espiocracy will see you manage operations, budgets, and staff across a variety of nations with different geopolitical and socioeconomic circumstances. Work in service of a fledgling nation, a superpower, or an independence movement, using unique capabilities, diverse tactics, and ruthless cunning to overcome adversity in a time of great technological and political change.