Eternal Threads
The complete narrative follows the six main characters through multiple decisions across multiple timelines and you can experience these in any way you choose.
You can concentrate on just one particular character’s storyline at a time, following their choices across the timelines and then go back to the start and follow another character.
You can approach the story like a forensic detective, observe the final outcomes of the story and then work backwards along the timeline – essentially observing the effects and then determining their cause.
Or you can just watch things in chronological order, experiencing the timeline unfold as you observe and change the decisions that the characters face as the week progresses.
Can’t remember exactly what happened in an event? Changed a decision and you’re not sure you like the consequences? That’s fine. Just pop back along the timeline and watch and change whatever you like, whenever you like, as many times as you like.
Setting up temporary base in the house mere hours after the fire, provides a unique perspective on events. As you look back through the timeline, past events play out in front of you in ghostly form, with the smoke and fire damaged house a constant reminder of what is to come. In addition, as you manipulate the past, the environment can be reset around you to match the changes taking place. Some new objects will appear, others will move around the house and the contents of rooms can change substantially as you change the past.