Fall of an Empire
You’ve seized the throne. Survival is victory. Seize control of an ailing empire, clinging to echoes of its former glory. Unlike traditional grand strategy games of expansion and conquest, Fall of an Empire challenges you to manage an empire on the brink of collapse. Face invading barbarian hordes, manage internal revolts, and engage in relentless political intrigue.
Your rule will not last forever. How long can you defy history and halt its decline?
You have seized power in a violent coup, crowning yourself Emperor of a crumbling realm. Millions await your orders, but your legions are stretched thin, your coffers are empty, and your provinces are rife with unrest.
It is up to you to defy history and extend the life of your empire through iron will, cunning politics, and brilliant strategy.
Manage a living world filled with unique, simulated characters—senators, generals, governors, and spies. Each character has their own evolving traits, personal ambitions, and loyalties.
Exploit rivalries, uncover conspiracies, and forge fragile alliances to keep your throne. Reward your loyalists with power or eliminate threats in cold blood.
Exercise dominion over hundreds of settlements and millions of subjects across a sprawling, dynamic map. Build fortifications, manage resources and oversee simulated convoy supply lines on the map itself, allowing you to orchestrate raids and bolster your coffers. Watch cities visibly grow…or burn.
Navigate changing seasons that test your logistics, from famine-inducing winters to bountiful harvests in the springs.
Dynamic storylines take your whole empire into account. When your capital burns, your court knows. When your loyal general grows old and bitter, his betrayal will make sense. No two playthroughs tell the same story.
Engage in a unique hybrid battle system combining real-time strategy with timed turn-based decision-making.
Direct your armies across multiple fronts simultaneously, then zoom into key battles to make crucial tactical calls that can turn the tide.
Your empire is destined to fall, but your legacy is measured by how long you’re able to halt your empire’s decline.