Festival Tycoon
A micro-management sim about music festivals! Design the perfect festival grounds in ‘create’ mode, then manage the event itself in ‘live’ mode! Book bands, sign deals, plant flowers, fix toilets and grow your show into a global phenomenon.
Grow your music festival from a backyard bonanza into an unmissable global event, working with bands and brands to build an excellent reputation and rake in the big bucks! With career mode, sandbox mode, and even an extreme mode, there’s plenty of ways to play.
Hire a range of bands across the likes of folk, rock and techno, balancing a finite budget against your own good taste. Upload your own music to get the vibes just right!
Pick from a wide catalogue of buildings and decorations to design a festival ground that’s practical as well as pretty.
With great contracts comes great responsibility. Sponsors might fund your dream production, but they come with high demands. Run your festival well to increase your reputation and get more funding the next time round!
Don’t think you can relax once the show starts. From babysitting performers to picking up the trash, it’s down to you to make sure everything runs perfectly!