Flunky Farm
Flunky Farm is an amazing game that will take you to a world full of action and fun!
Dr. Tiroliro, the big bad guy, has been captured by the neighborhood super hero, now, it's up to his clever kid to plan a “rescue” mission with the help of some not-so-serious helpers – that's you!
Players engage in combat with the goal of reducing the weight of their opponents and thrown them out of the arena. Managing the weight of your character and your opponents becomes crucial in Flunky Farm. Players must find a balance between dealing damage to reduce opponents' weight avoiding attacks to prevent their own weight from dropping too low.
Here's the deal: kick, dodge, and toss your rivals out of the ring to become the ultimate champ!
But wait, here comes the lightning strike, like it's doing a surprise party entrance, and suddenly everyone's like, “Ah, got to find cover!” It's like a game of musical chairs, but instead of music, you've got thunder!
Flunky Farm is more than just a game; it's an exciting adventure, full of action and excitement that you absolutely can't miss. Whether you love intense battles, enjoy challenging strategies, or just want casual fun, Flunky Farm offers all of that and more.
The heart of “Flunky Farm” lies in its throwing mechanics. Players must land attacks to reduce their opponents weight, making them more susceptible to being tossed out of the arena. Each match accommodates up to 20 players, in solo, duo, and four-player team modes. Matches are frantic and engaging, with an average duration of 6 to 8 minutes, divided into four distinct rounds. After each round, an lightning strike drop into the arena, forcing players to seek shelter in one of the five safe zones. Gradually, two safe zones are eliminated after each round, further intensifying the conflict. In the penultimate round, the last safe zone is destroyed, triggering overtime mode, in which all characters become fully vulnerable to attacks.
The central aspect of Flunky Farm is the throwing mechanic. Players engage in combat with the goal of reducing the weight of their opponents. As a player's weight decreases, their vulnerability to being thrown out of the arena increases. Managing the weight of your character and your opponents becomes crucial in Flunky Farm. Players must find a balance between dealing damage to reduce opponents' weight and avoiding attacks to prevent their own weight from dropping too low. Imagine this crazy dance-off in the arena – players are throwing punches, dodging like acrobats, and strategizing on the fly. Every move counts, and you've got to be lightning-quick with your decisions to outsmart your opponents. It's like a high-stakes game of chess, but with more action and way less sitting around. So, get ready to throw down and toss your way to victory in Flunky Farm!
Flunky Farm boasts a rich diversity of playable characters, each offering a unique set of abilities, skills, and playstyle. Every character comes with a skill kit that comprises several key abilities. This includes a passive ability, light attacks for quick and nimble strikes, heavy attacks for more powerful blows, and special abilities that can turn the tide of battle. Each character's abilities are designed to complement their unique style, encouraging players to explore various characters and uncover effective combinations of attacks and guess what? Some characters are the ultimate mash-up of awesome. You've got the Dinoshark – yep, that's a dino and a shark rolled into one wild combo! Then there's a ninja cat, speedy as a lightning bolt, and even a sturdy Goblin, ready to soak up hits like a champ!