As an indie studio developing an ambitious multiplayer sports game, we believe community involvement is crucial to creating the competitive experience players want. Football Heroes League is built on the foundation of dynamic player interactions, character balance, and precise controls - elements that require extensive testing and refinement from a diverse player base.
We're inviting players to be part of our development journey, helping shape everything from character balance to competitive systems. Your gameplay experience and feedback will directly influence the evolution of Football Heroes League, ensuring we create the most exciting and balanced competitive soccer game possible.
We expect Football Heroes League to be in Early Access for 2-3 months. This timeline allows us to implement our planned features and improvements while incorporating valuable community feedback.
While we're committed to this timeline, our top priority is delivering a polished and engaging experience. We'll adjust our schedule as needed based on community feedback and game development progress to ensure Football Heroes League meets the high standards our players deserve.
All core systems are implemented and functioning, providing a solid foundation for further development and refinement based on community feedback.
Football Heroes League will remain free to play throughout Early Access and after full release. As we add new content and features, we plan to introduce additional premium Heroes and customization options, while maintaining our commitment to fair free-to-play gameplay.
We're committed to transparent development, where your voice helps shape the future of Football Heroes League. Join our Discord community today to start being part of the conversation!
Cosmetic customizations – Uniform styles, end‑zone celebrations, stadium effects, banner emblems, and other purely visual upgrades.
Quality‑of‑life boosts – Temporary XP multipliers and “instant season unlocks” that simply accelerate progression already available through normal play. None of these boosts provide competitive advantages in head‑to‑head matches.
A themed cosmetic kit (uniform + celebration + stadium banner) that can also be earned separately through play.
Hero Characters expand strategic variety but do not provide stat advantages over heroes that can be earned; balance is maintained across the roster.