Sohei – Hero – FOR HONOR
Sohei are warrior monks and seven-weapon masters. They roam Heathmoor in search of mighty foes to prove their strength.
Sohei are warrior monks who wield seven weapons. Under the tutelage of Oniwaka and Master Katashi, Sohei attain spiritual and martial mastery deep in a Myre monastery. To earn the name Sohei, they must train with a single weapon for years before being allowed to move on to the next.
Often arrogant, the Sohei deeply respect the rare worthy opponent. To have your weapon chosen by a Sohei is the highest honor, for they believe the blade contains the soul of the Samurai. Warriors’ souls thus live on in battle. These collections make the Sohei, quite literally, armies of one.