Forest Grove
In Forest Grove, a teenage heiress has gone missing. Foul play is suspected. Uncover a cast of characters, collect evidence, and find the truth in this futuristic detective game!
Forest Grove is a first-person mystery game where you uncover forensic clues, solve puzzles, and piece together a story using your own conclusions. Will you be able to solve the case?
Zooey Kunstimatigaard, the teenage heiress to a billion-dollar tech fortune, was reported missing by her stepmother Mary. She was last seen in her bedroom in Forest Grove, Oregon.
The Remote Forensics Bureau uses this as an opportunity to roll out their latest crime-fighting technology, the Nanodeck. You'll use it to investigate the scene, collect evidence, and unmask the truths behind Zooey's disappearance.
Relationships and secrets must be revealed. If foul play is suspected, those responsible must be brought to justice!
Explore a crime scene riddled with evidence such as DNA, fingerprints, perspiration metabolites and more. Can you associate these scattered pieces of evidence to reveal new leads and deduce the story within? It’s all up to you to find the truth.
The Kunstimatigaard's are fond of puzzles. Discover hidden rooms and buried secrets all which lead to more clues to aid you in your investigation.
Use your wit and intuition to piece together what really happened, knowing full well there's every chance you could get it wrong. There will be no hand holding here.
Uncover a cast of characters each with stories and conversation of their own. Perhaps someone knows more than they are willing to admit.
Solve the mystery like a real detective with the innovative evidence board. Collect an abundance of evidence which can be used to link to new leads, clues, or identifying persons of interest.
All characters appearing in this work are fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental.