Forgive Me Father
As the only one left with full senses, you embark on a journey in search of answers and relief in this FPS game that is created in a distinctive retro horror comic book style and feels as if it came straight out of Lovecraft's books.
Be aware of your madness level which dynamically changes during gameplay and gives you additional power. Choose your active skills depending on your play style and use them to fight against an eternal evil. Explore this Lovecraft-inspired world that is full of hidden and hard-to-reach areas, and uncover the entire story to solve the mystery of this crazy place.
Timelapse animations, opponents, and elements of 2D in a 3D environment; first aid kits and life points, non-reloading weapons, powerups during dynamic combat with numerous opponents.
With scripture in one hand and weapons powered by an unknown substance in the other, the player will face the challenge of maintaining their humanity. It is up to the player to decide how their equipment evolves, and to find ways of defeating hordes of unpredictable opponents.
Directly influencing not only the audio-visual experience, but the gameplay itself, its effect varies depending on the current level of the player’s madness.
Hand-drawn graphics designed to maintain a distinctive comic book look, where any screenshot from the game could be a part of a new comic book.
All throughout the game, the player will feel the atmosphere of dread and horror that the works of H.P. Lovecraft are renowned for. Surrounded by the occult and forces of eternal evil, experience the feelings of hopelessness, madness, and confusion, and the burning need to find answers and bring back some semblance of reason and sanity to the world.
A diverse world entirely made by hand, full of interesting enemies ranging from possessed inhabitants to monsters straight out of your worst nightmares.
Each with its own, unique development tree. Experience the story from the perspective of either a priest or a journalist (available after the early access period).