Formula Evolution 2024
I have been creating this game since high school and have worked hard through my studies at Charles University in Prague. My aim for this year is to carry over my Ph.D. research about procedurally generated terrains into my game. My goal is to one day capture 150 years of racing in a single game.
Formula Evolution is a multiplayer racing game that uses similar principles as World of Tanks - with each race against 39 other players, you gain experience and credits, for which you can buy various upgrades for your vehicle or unlock newer vehicles. You start with machines of the 1900s. Can you get to the very top and ride on modern machinery?
You can customize your vehicle and rider as much as you want using a simple yet rich customization system. You can paint your formula with any combination of colors or use any of the available patterns and customize it!