Fortnite
Fortnite offers Virtual Currency in the form of V-Bucks for sale on both the Epic Games Store and its in-game store. Fortnite also offers various bundles that include cosmetic in-game products and occasionally questlines that offer rewards like V-Bucks.
Using V-Bucks that are earned or purchased, players can also purchase cosmetic items in the in-game Item Shop, along with purchasing upgrades for each season’s Battle Pass.
When playing Fortnite through the Epic Game Store, all in-app purchases use Epic Games’ payment platform. The in-game store transitions the user to the platform storefront to complete purchases. When playing on other platforms, different payment platforms may be used.
Fortnite: Battle Royale and Fortnite: Creative modes do not require players to purchase any content to play. All purchases are optional and provide only cosmetic benefits.
Playing Fortnite: Save The World mode’s campaign requires access through certain in-app purchases such The Lars Pack or the Crossmark Operative Pack.