FRONT MISSION 1st: Remake
FRONT MISSION 1st: Remake is an immersive, tactical turn-based RPG, placing you in command of the awe-inspiring Wanzers – powerful military machines.
Assume the role of valiant pilots navigating treacherous battlefields, where the true realities of war come alive with every strategic maneuver. With a meticulously crafted narrative that surprises at every turn, the game showcases an extensive combat and battle system. Enjoy all these features through refreshed graphics and a reorchestrated soundtrack, elevating the gaming experience of the classic Front Mission series.
In the year 2090, the world's conflicts are fought using giant war machines called Wanzers. Huffman Island, the only place where the Oceania Cooperative Union (O.C.U.) and the Unified Continental States (U.C.S.) share a land border is a hotbed of conflict.
An O.C.U. reconnaissance platoon led by Captain Royd Clive is assigned to investigate a U.C.S. munitions plant. They are ambushed by U.C.S. Wanzers, triggering a series of events that plunges the whole island into war. Royd's fiancée, Lieutenant Karen Meure, goes missing in action.
Discharged from the military, Royd sets out to investigate what happened to Karen. His quest leads him closer and closer to the conspiracy behind the incident and the powers that orchestrated it.
With dozens of characters to meet, its mature story, and non-Manichean protagonists, Front Mission is the classic of a tactical Japanese RPG genre, finally available worldwide.