Galactic Civilizations IV - Megastructures
Elevate your civilization to unprecedented heights with the Megastructures expansion for Galactic Civilizations IV. Harness the immense power of stars to construct awe-inspiring megastructures on an unimaginable scale.
The pinnacle of technology, Megastructures are powerful structures capable of tipping the cosmic scales in your favor. Each Megastructure has something unique to offer and your decision on which to build can have drastic implications.
Dyson Spheres are the ultimate energy engines that drive your civilization’s evolution through fueling massive Megastructures that redefine your empire. The color of a Dyson Sphere’s host star dictates its potential Energy Output making Energy-rich white stars a valuable resource.
The Stellar Nexus will be the core of your civilization and can be customized to become a Megastructure with many possible powerful benefits. A Stellar Nexus can be upgraded into a powerful new form by installing a Nexus Augment. These Nexus Augments provide various potent effects based on the color of the Nexus' host star and are divided into three tiers denoting the strength and range of their effects. Which Augment will you build?
Instantly link distant black holes to revolutionize travel. These powerful Megastructures develop new avenues for military maneuvering, rapid expansion, and even extended trade routes. Additionally, civilizations with Stellar Gateways can forge greater alliances with the Open Gateways Treaty which will allow fleets from either faction to utilize their respective Gateways.
Build colossal, Class 39 artificial ring planets to house immense populations and secure your civilization’s future. Much like the Stellar Nexus, Ringworlds are influenced by the color of their host stars and provide different tile bonuses accordingly. By constructing these gigantic habitable rings, you can ensure that your civilization will never run out of planets to inhabit and forever make your mark on the galaxy.
Uncover cosmic secrets with all new quests and events designed to introduce the awesome features of Galactic Civilizations IV’s latest expansion. Discover Ruined Ringworlds and use their ancient technology to make powerful breakthroughs in Megastructure engineering.
New Improvements: Harness ancient Ringworld technology to create powerful new Improvements to enhance your colonies and outpace the competition.
New Orbitals: Further utilize the technology found in Ruined Ringworlds to extend the reach of your colonies beyond by building new Orbital Improvements. Additionally, the same technology can now be used to upgrade existing Orbital Improvements to create unstoppable colonies and core worlds.
New Ship Components: Build bigger, more powerful ships using cutting-edge technologies inspired by this ancient race of builders.
Each megastructure presents unique benefits and challenges, requiring careful planning and resource management to meet your empire's needs. As your influence grows, rival empires will take notice, leading to new diplomatic interactions, potential alliances, or conflicts.
The Megastructures expansion invites players to think bigger and bolder, redefining the scale and scope of their galactic ambitions in Galactic Civilizations IV.