Galactic Civilizations IV - Tales of the Arnor
Before the Yor became the cold, calculating machines they are today, they existed in a different form—one of handcrafted, sentient constructs designed by the Iconians. The Nyx are the original machine race, representing what the Yor were before their rebellion. Their technology and philosophy are distinct, and their impact on the galaxy is profound.
For the first time since Galactic Civilizations II, we’ve built a civilization with a completely original tech tree from the ground up. The Nyx don’t just reskin existing technologies—they play differently, think differently, and force players to adapt their strategy in new and exciting ways.
Over 100 New Technologies – From advanced drone warfare to powerful influence manipulation, the Nyx redefine how technology shapes an empire.
40+ Unique Ship Components – Their ships operate with specialized modules, making them unpredictable in battle.
70+ Planetary Improvements – Build a thriving machine empire with structures never seen before in Galactic Civilizations IV.
Their early access to Drone Carriers gives them an edge in the early game, allowing them to dominate their foes before they can mount a defense. However, the Nyx aren’t without weaknesses—they struggle with food production and high-tech advancements, requiring players to seek diplomatic and trade solutions to sustain their empire.
This is more than just a new species. Playing the Nyx demands a completely fresh approach to Galactic Civilizations IV.
For centuries, the galactic records have told a simple story: the Yor, once machine servants of the Iconians, gained sentience, rebelled, and took over their homeworld, Iconia. But what if that’s not the full truth?
The new Tales of the Arnor campaign mission takes players back to the origins of this fateful split. Witness the events that set the Yor on their path and decide for yourself who the true villains were.
Challenge yourself with new tactical decisions that will shape the galaxy’s destiny.
For longtime fans, this is an opportunity to re-examine the lore of Galactic Civilizations from an entirely new perspective.
New Anomaly Events – Explore fresh mysteries and challenges scattered across the galaxy.