Long March Pack
The ‘Long March’ pack introduces uniforms and items for Ottoman soldiers inspired by the huge distances travelled while crossing the Sinai Desert. It contains new uniform pieces, equipment and headgear.
The ‘Long March’ pack draws its inspiration from the journey undertaken by Ottoman soldiers in crossing the Sinai Desert to attack the Suez Canal. It provides new marching boots, uniform variants including a patterned undershirt, equipment and a unique officers sun hat.
For officers, a variant of the sun hat with fabric piping to indicate rank is included. They also receive a more fleshed-out version of the often basic officer equipment, to reflect their need to be more ready for forthcoming battles. The uniform indicates the rank of Maralay (colonel)
For regular soldiers, they get a variation of a patterned shirt and also receive new trousers with a circular knee patch and marching boots. One trouser variant includes a bayonet and scabbard tucked into the boot... Because you never know when it may come in useful! Soldiers can carry multiple water flasks on their German style tornister packs, to help remain hydrated on the long march.
Accessible by all factions, to keep the sand and dirt from their eyes whilst marching soldiers can access a pair of desert goggles. For the discerning Officer (and the odd lucky soldier!) a cigar is also included. The pack also contains the stylish whiskers of Pasha's ‘Nureddin’ and 'Posselt'.
2x Facial Hair for all factions - Moustaches modelled on Pasha's ‘Nureddin’ and 'Posselt'.
2x Headgear for Ottoman soldiers - a unique officer's sun hat and a kabalak for regular soldiers.
2x Equipment for Ottoman soldiers - A more fleshed-out version of the basic officer’s equipment, multiple water flasks on German-style tornister packs.
2x Upper Clothing for Ottomans - Officers receive a Maralay (colonel) tunic, whilst soldiers get a striped undershirt.
2x Lower Clothing for Ottomans - Trousers with a circular knee patch and a trouser variant with a bayonet tucked into marching boots.