Gallipoli
Land on the beaches of Gallipoli and fight intense 50-player objective-based battles on the Ottoman Fronts! Experience WW1 trench warfare and desert expeditions as one of 10 historic classes, armed with authentic weaponry. Gallipoli brings the most immersive WW1 FPS battles yet.
Take part in the historic beach landings at Gallipoli and fight for survival on unforgiving shores and sun-scorched deserts!
After the muddy trenches of Verdun, the snowy plains of Tannenberg, and the imposing Alps of Isonzo, Gallipoli brings you the deepest dive into the Ottoman Fronts of World War 1 through grounded, yet accessible battles.
Gallipoli puts you in the shoes of a regular soldier of the British and Ottoman Empires. Join the expeditions across Mesopotamia and the Gallipoli Peninsula to defend the territory of the Ottoman Empire, or capture it to drive the Central Power out of the war. This is a hardcore, one-shot-one-kill PVP environment that demands teamwork in intense objective-based battles.
Fight on varied yet unforgiving battlefields in the infamous four-year campaign across the Ottoman fronts. Land on the beaches of Anzac Cove at dawn to seize the Dardanelles, attack the fort at Cape Helles aboard the SS River Clyde, or advance through the streets of Kut Al Amara to push back the British forces in Lower Mesopotamia.
Work together as a squad to gain an edge over your opponents in 25v25 PVP combat. Pick from 10 different specialized classes, each with an essential historical role on the battlefield. Take the lead as an Officer, lay down suppressive fire as a Heavy Machine Gunner or Sniper, and keep your squad in the fight as a Stretcher Bearer!
Weighty weapon handling and methodical reloads keep the engagements grounded, affected by your mental state and familiarity with each weapon. Explore the authentic arsenals of the British and Ottoman Empires, featuring over 50 highly detailed weapon and equipment options, and feel each weapon’s historical characteristics.
Join the expeditionary campaigns of the Ottoman Fronts now and experience the brutal combat of Gallipoli!
Gallipoli is the newest sequel in the WW1 Game Series, which takes you along all major fronts of the Great War. Dive into the trenches along the Western Front in Verdun, charge for key sectors of the Eastern Front in Tannenberg, or scale the mountains of the Alpine Front in Isonzo!
Want to stay up-to-date with everything Gallipoli? Be sure to join us in-game and on Discord.