Ordered to Die Pack
The pack introduces uniforms and items based on the defenders of Gallipoli. Inspired by the famous order given by Mustafa Kemal’s (later Ataturk) during the initial landings, it features tunics and trousers, a staff officer uniform and headwear, including a kalpak and fez.
The ‘Ordered to Die’ pack is inspired by the famous order issued to his men by Mustafa Kemal (later Ataturk) during the Gallipoli landings in 1915. It provides new uniforms for Ottoman soldiers and officers to wear, whether defending the beaches of Gallipoli or fighting on the battlefields of Mesopotamia and beyond.
This pack introduces a Staff Officer's uniform, as well as an alternate version of the kalpak with the grey outer lining and red top. The tunic with the rank of Mirliva (Major-General) has a red collar worn by staff officers. A seemingly basic officer’s load-out is complemented by the inclusion of the auspicious ‘Gallipoli Star’. Staff breeches and leather riding boots complete the stylish ensemble.
For regular soldiers, a fez with a tassel is now available as headgear, along with a short pocketless tunic variant and standard trousers in darker colours. If you look closely at the puttees, you’ll also find a spoon tucked in there as well, a common practice among all armies during the period.
A new character body variant, 'Yusuf', is included too. A veteran of many conflicts.
The equipment for the infantry is a double bandolier paired with a small striker patch, used to light the Ottoman grenade.
Accessible by all factions, this pack also includes moustaches fashioned on ‘Mustafa’ and ‘Enver’, alongside these, all soldiers can add a sprinkling of sophistication with a monocle. An extended cigarette holder - modelled on the version owned by Mustafa Kemal - provides an additional touch of class.
1x Face for Ottoman soldiers - Named ‘Yusuf’ that shows the signs of many battles.
2x Facial Hair for all factions - Moustaches fashioned on ‘Mustafa’ and ‘Enver’.
2x Facial Accessories for all factions - A monocle and an extended cigarette holder.
2x Headgear for Ottoman soldiers - an alternate version of the kalpak with the grey outer lining and red top for officers, and for regular soldiers, a fez with a tassel.
2x Equipment for Ottoman soldiers - A basic officer’s load-out with the ‘Gallipoli Star’ and a double bandolier paired with a small striker patch – used to light the Ottoman grenade - for soldiers.