GameGuru MAX
GameGuru MAX focuses on the single-player first-person Shooter, RPG and Puzzle genres. The software has many demo levels to demonstrate the kind of games you can create and expand upon.
GameGuru MAX features a fully customizable game-making user interface that's ideal for rapid design and level creation. The menus, toolbar and dock-able windows are easy to use for seasoned game-makers and novices alike. With integrated video tutorials and quick key shortcut help users will get to grips with GameGuru MAX in no time.
The main 3D Level Editor is where you design your game. We've made it super easy to use without being over complicated. The editor features a game object library, game element controls, terrain editing, character creator, importer, visual effects, weather, game logic and lots more!
With the procedural-based terrain generator creating your game world has never been easier. Using fractal mathematics it can create random terrains in an instant. When making a new level you first choose a biome style for your level and then, using a range of sliders, you can define the general layout of your game level. Finer control is then possible with terrain sculpting and texture painting tools. Biome styles include Forest, Desert, Arctic, Canyon, Mountain, Rainforest, and Plains.
Trees and vegetation can be auto-populated into your game. With one click you can add whole forests and grasses to your level. Finer control is available with the easy-to-use tree and vegetation tools.
Game characters can be designed using the built-in Character Creator. Make characters to fight with you as allies or against you as enemies. Choose male, female, or zombie-style characters and then change how they look with many different choices of head, hair, facial features, headgear, eyeglasses, body, legs, and feet. Characters come AI-ready with high-quality animations for walking, running, gesturing, fighting, shooting and more.
Design all your game screens, from the loading splash screen, to how the various game levels link together. The Game Storyboard editor lets you easily link these different areas by just connecting them up with visual wires. It's from here you can edit any screen and level. Test your game from this editor as well, then save it as a standalone executable that can be played and even publish the games and you don't have to pay any license fees!
With the Visual Logic system, there's absolutely no coding or scripting required. Link objects together and choose how they interact. From an enemy patrol area that uses flag way-points to guide the NPCs, to keys linking to doors that they can open. Lines show the links between the connected objects with all the logic handled internally. Key values from scripts are exposed as values that you can change such as the speed of an enemy fighter.
This software has depictions of weapons and ammo, which can be placed by the user into the game they make, and those weapons can be used in the game, shooting bullets. When a character is hit, they die using ragdoll physics.