Gas Giant Voyage
In the 798th parallel universe, there's a gaseous planet, code-named "Gas Giant Voyage," which is entirely gaseous without any land. It is composed of various elemental gases, including metal elements and dust floating in the air left by meteorites tearing through the atmosphere.
In the 798th parallel universe, there exists a gaseous planet known as "Gas Giant Voyage". It is entirely gaseous with no land, composed of various elemental gases, including metal elements and dust left by meteorites tearing through the atmosphere, all floating in the air.
In its atmosphere, there are numerous remnants of floating islands left by other civilizations. As a brave astronaut, you wake up alone on one of these floating islands, struggling against the forces of nature to survive and uncover the veil of other civilizations.
Facing atmospheric pressure and storm cyclones, you need to ensure sustainable supply while searching for the remnants of civilizations that hide themselves in the cloud mist within the storm cyclones and fog of the planet's atmosphere.
Pilot your aerospace spaceship, traversing the layers of mist in the atmosphere of "Gas Giant Voyage", establishing and maintaining floating bases. Upgrade equipment, explore the unknown, analyze resources, life signs, and ancient relics. Each discovery will reveal more secrets about this gaseous planet.
You can grow crops inside your spaceship and build a water recycling system to ensure continuous navigation.
You can also equip your spaceship with turrets to defend against unknown creatures.
At the same time, your spaceship also supports Hyper-speed leap migration flight, helping you find resources in this huge gaseous planet.
Collect special gases from different atmospheric layers, use the energy flow of "Gas Giant Voyage" magnetic field for power supply, explore atmospheric particle samples, delve into high-pressure areas, search for rare elements, and aggregate resource minefield particles as resources, adding infinite possibilities to your adventure journey.
On this planet, various forms of energy life float everywhere. They are a peculiar form of life that poses a threat to you. You need to use special energy weapons to inflict damage on them.
Suspended platforms, mobile bases, cloud refuges... Each resting point provides various resources and props for exploration and collection, allowing you to rest and plan the next step while exploring.
There are also civilizations that like to build castle-style and valley-style retro floating bases.