Geneforge 1: Mutagen
Unique, open-ended fantasy RPG in an alien land. Use battle or cunning to change the world, served by your army of custom-made mutant monsters. Tons of skills, treasures, factions, treasures, and creations. Unmatched freedom and replayability in an epic story.
Geneforge 1 – Mutagen is a unique, truly open-ended fantasy adventure in a strange, new world. You are one of the Shapers, wizards with the awesome power to create life. Want a tool, a trap, an army? You summon it into existence. You create mighty beasts, and they totally obey you. Usually.
At least, that's how it's supposed to be. You have been stranded on a forbidden island, full of powerful, lost secrets of your people too. Invaders are also here, trying to steal and master your knowledge. Race them for the awesome treasures hidden here. And destroy the thieves. Or join them.
Rule an army of mutant monsters? Go it alone? Use battle or diplomacy? Up to you!
Geneforge 1 – Mutagen offers unmatched freedom in how you play. Use magic or your deadly pets to crush your enemies. Or, use trickery, diplomacy, and stealth to win the game without ever attacking a foe. Choose between a host of rival factions or just destroy everything. Defeat the final boss, or switch sides and join him. Fight alone with blades, missiles, or magic, or create your own army of custom-made mutant monsters.
Geneforge is an epic fantasy adventure with over eighty zones to explore, 50+ hours of gameplay, and unmatched replayability. Choose from dozens of skills, abilities, and pets to reach a vast array of different endings. Hunt for hundreds of magical artifacts, some of them pretty weird. There is a race for the lost mad science of the Shapers. Who will win? It is up to you.