Gone Home
June 7th, 1995. 1:15 AM. You arrive home after a year abroad. You expect your family to greet you, but the house is empty. Something's not right. Where is everyone? And what's happened here? Unravel the mystery for yourself in Gone Home.
Gone Home is an interactive exploration simulator. Interrogate every detail of a seemingly normal house to discover the story of the people who live there. Uncover the events of one family's lives by investigating what they've left behind.
Despite there not being many engaging elements, I find that Gone Home is still a superb example of a narrative journey. We'll have to see in another five or fifty years just how Gone Home has set the stage for future immersive simulators.
Video gaming meets 90's family drama in a finely-crafted piece of interactive fiction whose atmospheric story is intelligently articulated in a very compelling way. While Gone Home's experience is rather short, its characters will stay with you for days after you've finished the game - despite you never meeting them.