Tech Support
Welcome to our Tech Support page for Gone Home! Sorry if you’re having an issue. Here are some common questions and solutions.
Gone Home won’t recognize my controller! My controls are unresponsive, or are constantly spinning, that kind of thing.
This is usually due to a conflict with an input device like a flight stick, steering wheel, or touch tablet. It could alternately be a conflict with a virtual input device controller, such a vJoy. If your controls are unresponsive, or your view is spinning in place or constantly pointing at the ceiling, please disable all virtual input managers like vJoy, and disconnect any unique input devices aside from your mouse, keyboard, and Xbox or PlayStation controller. Gone Home officially supports mouse & keyboard input, Xbox 360 and Xbox One controllers, and the PS4 DualShock.
If you can navigate the menus with the mouse but the keyboard controls don’t work for you, try deleting the “UserBindings.sav” and “DefaultBindings.sav” files and reloading the game. They’re in the savegame directory above.
My game seems to be running much slower than I’d expect on my computer! What’s up?
A less common possibility is that Gone Home may have selected the wrong 3D accelerator device to use. If you have both a dedicated GPU, such as a GeForce card, as well as an integrated graphics chip on your motherboard, it’s possible the integrated (slower) chip was detected and is being used.
If the game is using the proper graphics hardware and is still running slow, you can try going into the Graphics options in the Options menu in-game and reducing some settings. The one most likely to improve performance on your machine is setting your display resolution lower than the default.
Avast! Antivirus can affect some games very aggressively. If you’re seeing a crash immediately upon starting the game, you can try temporarily disabling your antivirus entirely (“game mode” is not enough) and launch again. As an alternative to disabling the software completely, you might also try the following: In Avast!, go to Settings -> Troubleshooting -> disable Hardware-Assisted Virtualization -> Reboot your machine.
If you’re playing on Mac, experience a crash, and the game won’t open again, try deleting the OS cache files in “Finder/Library/unity.The Fullbright Company.Gone Home.savedState” or “Finder/Library/Saved Application State/unity.The Fullbright Company.Gone Home.savedState” or “~/Library/Containers/com.thefullbrightcompany.gonehome/Data/Library/Saved Application State/com.thefullbrightcompany.gonehome.savedState” and relaunching the game.