GRAVEN - Deluxe Edition
Enjoy the gritty action FPS puzzler GRAVEN in style with the Deluxe Edition, including the Digital Artbook and Soundtrack! Explore a dark fantasy world as a wrongly convicted man and vanquish untold horrors, using the environment and magic as well as weapons.
A faithful priest of the Orthogonal order, exiled unto death for a crime in defense of another, you live again in a small boat, adrift in a swamp. A stranger ferries you to solid ground and bestows upon you vague instructions, along with a mysterious staff and book. Go forth, pious priest, alleviate suffering, uncover deceptions, and smash the eldritch perversions encroaching upon reality itself.
A marriage between modern development tools and techniques with a stark late 90s aesthetic bring the action first person puzzler GRAVEN to life, featuring character designs by Chuck Jones (Duke Nukem 3d, Half-Life) and the voice talent of Stephan Weyte (Blood, Fire Emblem, Dusk) in a dark yet distinct medieval fantasy experience.
Much more than just a collection of pretty pictures to look at, the official Artbook invites everyone to take a deep dive into the fascinating lore of the game’s world as well as to peek behind the curtain of the creative process of the development team. Fans of the game and art aficionados alike will enjoy the new layer added to their GRAVEN experience by the game’s official Digital Artbook, featuring 50+ pages of visual art produced during various stages of development, consisting of mostly never-before-shown concept art and other pieces, accompanied by commentary by the development team.
Put on your headphones and get instantly transported into the world of GRAVEN thanks to the 23 tracks from the game and 2 bonus tracks on top of that! The orchestral score, brilliantly composed by Nikola Nikita Jeremić, will instantly put you in the mood to explore the deadly bogs, decrepit villages and dilapidated catacombs and inspire the courage you will need to stay on the Parallel Path!