Guild Wars 2 is about your journey, the things you do, the people you meet, and the experiences you live - not a race to a destination!
Guild Wars 2's open world is all about discovery and exploration. Check your content guide for suggestions when you set out on your adventures, consult your compass to find interesting landmarks…or just pick your favorite direction to travel in and let adventure find you. Tyria is full of characters with their own stories and goals, and you'll be rewarded for helping them out—or thwarting their plans—by completing renown hearts and dynamic events. Read our new player guide for more tips!
Arm your character with an arsenal of new weapons as you play. Every profession wields them differently, and each type has its own playstyle, which you can refine and customize by unlocking and equipping hundreds of skills and traits. If you want to jump straight into structured PvP, go for it—every player competes at the same level, with access to the max-level gear and build options you need to make your mark.
Upgrade your free account with a Guild Wars 2 expansion and get access to log-in rewards, additional character and bag slots, expanded chat features, and more. Visit the Black Lion Trading Company in the game.
Living World seasons continue the Guild Wars 2 story between expansions and must be purchased separately through your Story Journal or in Gem Store bundles. Play Living World episodes to unlock new explorable zones, rewards, and Masteries.