Hammerting
Manage a Dwarven mining colony in the unexplored mountains of Mara. As a war rages in the Overworld, you will need to craft, explore and fight as you provide your allies with the finest weapons and gear to assist in the war against evil.
Manage a clan of colourful Dwarves, establish an epic mining operation, craft legendary swords and delve deep for greater glory, riches... and danger.
With a conflict raging on the surface, the Dwarves pledge to delve deep and as master craftspeople, will produce and supply what is needed to support their allies. From humble beginnings, you start with a handful of Dwarves who need to set up their operations quickly. However, as you progress, your small clan will expand and become known throughout the Overworld for their skill and premium craftsmanship.
Allies on the surface will have all manner of requests. Dwarves may find themselves asked to craft a plethora of silver swords against an oncoming vampire army, or alternatively, for an elf princess’ coronation, they’ll be tasked with creating nothing less than a Legendary Diamond-Encrusted Gold Crown of Divine Ruling +3.
With the Overworld in need, every successful delivery takes you one step closer to triumph. As your Dwarves grow in skill and your base expands, build conveyor belts and elevators to free them of manual labour.
Does Åglöf’s fancy ancestry clash with Vargskreva’s humble upbringing? Is your explorer afraid of the dark? Has your master crafter reached their Ballmer Peak? Aim for success and exploit the strengths of your Dwarves, as well as their weaknesses. Each Dwarf is richly and uniquely defined through its stats, Dwarven ancestry, traits, abilities, equipment, move-set and much more, as they are shaped by events occurring in their lives.
Anyone can craft an Iron Sword, but only Dwarves can haggle a Crystal Cave Dragon to sell her fiery Plasma Breath, pump it up to an Andthril Forge of Doom and use it to craft the... Iron Sword +2.
With every strike of the hammer on an anvil, a skilled Dwarf has a better chance of achieving a critical result, giving you better gear.
It is as they say – “Fortune favours the bold”, and only in the deepest depths will you find the most powerful materials, the warmest magma, the rarest treasures, but also the most dangerous conditions.
Figuring out the fastest and safest route down - and up again - is a chief concern, but you’ll have plenty of unique Dwarven mechanisms to help you to do so.
Hammerting features liquid and physics mechanics for pumping sizzling lava to your hearths, brewing hoppy beer, tossing burning torches down shafts to light up the unknown and more!
Please wishlist the game, and feel free to come join us on Discord and obviously follow us on Twitter!