Havendock
Sail beyond the edge of the map and discover Asteria, a mysterious isle where wizards tinker with Mana and everyday chores become enchanted. Wizard Island brings a cozy-magical progression loop to Havendock: befriend mages, brew Mana, cast spells, and build an arcane outpost that powers your entire settlement!Breathe easy and thrive in this cozy colony sim. Build a haven for castaways, manage resources, live your best life on the ocean.
Havendock is a cozy colony sim set in the heart of the ocean, where you’ll build a thriving town from the ground up. Welcome new settlers, manage resources, explore new lands, and live your best life. Lead your humble settlement into a high-tech society.
Create your own character. Collect resources from floating debris. Build facilities to become self-sufficient. Arrange your settlement the way you want and at your own pace.
Build farms to grow food and cook delicious meals. Raise and feed animals – make adorable new friends, some of them will help make your settlement work more efficiently!
Welcome new survivors – manage tasks and production to keep everyone happy and healthy. More settlers means more needs to be met, but don't worry. You'll teach your new pals how to work, and they'll help you automate the tasks you like less.
Master mad science – push past the limits of modern engineering and common sense. From basic devices like water distiller or coffee maker to robots that help you further automate your work, power plants, submarine, and even… a rocket.
Build boats and discover islands looming on the horizon. Jump into your submarine to explore the depths of the ocean, look for ores and oil, or build an underwater farm.