Headquarters: World War II
Headquarters: World War II is a fast paced turn-based strategy covering the Battle of Normandy in the three plot-driven campaigns and a number of skirmishes. Choose your side, form your force, assign heroes, level up your units, and use Headquarters skills to overcome the enemy.
See all sides of the story by completing 3 campaigns with 9 operations in each. The game features United States, United Kingdom, and German campaigns all set in the Normandy landings period of the war.
Every unit has a crew - and the crew is the heart of any unit. Losing different crew members results in different penalties for the unit. Losing a gunner means the unit has fewer attacks, losing a driver means the unit has reduced mobility, and so on.
Test your skills against an AI on each of the 6 skirmish maps. Different victory conditions require versatility in your planning and tactics.
Play skirmish battles against real opponents or 2x2 team battles with friends. The game supports multiplayer battles with up to 4 players both with real-time connection or using Slitherine’s CombatHQ system.
Use the Editor tool to create your own skirmish/multiplayer maps and share them with the community.