Hoomanz!
Scare away all the invading Hoomanz! A stealth-adventure game packed with coziness and humour, featuring non-combat gameplay & family-friendly content. Play as Shoo, the mythical guardian of Planet Erf, with a hidden dual nature. Darkness is nature’s friend, light is its enemy.
Hoomanz! is a stealth-adventure game packed with coziness and humour, featuring non-combat gameplay & family-friendly content. Play as Shoo, the mythical guardian of Planet Erf with a hidden dual nature, to scare away all the ignorant invading Hoomanz. Darkness is nature’s friend, light is its enemy.
On planet Erf, darkness is nature’s friend and light is its enemy. As Shoo you must navigate through the dark, otherwise you’ll get chased and squished with a hug!
When you scare a Hooman, they’ll get yeeted off the planet – you’re just that scary (or they’re just that fragile). But it’s not as easy as it sounds – You must stress the Hooman first. You do that using the environment and its tools.
Lure them with a cute purrr, throw bottles, snap twigs, sabotage lights, frozen yeti jumpscares, dance around dangerous traps… Shoo’s toolkit is full of mischief. There’s no “right” way to scare off a Hooman, so get inventive!
Dash to get out of a sticky situation, or to simply explore the whimsical atmosphere of planet Erf’s nature. Champion through dash obstacle courses to save creatures and more.
As you progress through the story, your environment will get more harsh, puzzles harder and the need to save planet Erf even more dire!
The game is packed with humour. From idle Hoomanz playing the banjo (if you can call it that), slipping on ice and generally making weird sounds, to cute underpants, their panicked waddling, hilarious screams (recorded by us Koffeecuppers) and much much more!