Horse Tales - Emerald Valley Ranch
Your vacation at your aunt’s turns out to be far from what you expected. Your once grand family property has fallen into ruins and you find yourself facing a huge challenge. How to return your ranch to its former glory?
Set off on a captivating horseback adventure and discover the mysteries of Emerald Valley!
Your aunt has really let the family estate fall into disrepair – what remains of the once glorious stud farm is now rubble and ruins, and you are the only one who can do anything about it.
Fortunately, you are not alone in your endeavor: In the mayor’s son Gabriel, the local woodsman Mattéo and the architect and master craftswoman Noella, you quickly find invaluable allies to rebuild what once was and make it better than ever before. It is now up to you to restore your family’s name to its former glory – and perhaps even to gain the respect of the prestigious Félix family.
Set off on a poetic horseback adventure and relish the feeling of total freedom in a vast open world. Gallop through various, enchanting landscapes, along the seashore, in the forest, near a coral lagoon, and more. Who knows, maybe you will discover a few secrets as you explore them. Along your rides, you will meet new friends, and complete many missions and quests to save your family’s legacy!
Restore your ruined family ranch to its former glory by rebuilding and personalizing it with various buildings, stables, horse care facilities, supplies and decorations.
During your epic story, you will come across many animals, including wild horses. Learn how to tame and mount them, each one being unique, with different abilities, personality traits, preferences and training needs.
Develop your skills as a horse rider, take care of your horses, train them and breed them to add the finest steeds to your stud farm. By breeding strategically, you will be able to enhance their abilities and obtain unique coat colors for your mounts.