HOW FAR WILL YOU PUSH HUMANKIND?
Create your own civilization by combining 60 historical cultures from the Ancient to the Modern Age.
Begin as Ancient Egypt, then evolve into the Romans, the Khmers, or perhaps the Vikings.
Each culture brings its own special gameplay layer, leading to near-endless outcomes.
The journey matters more than destination. Fame is a new and unifying victory condition.
Every great deed you accomplish, every moral choice you make, every battle won will build your fame and leave a lasting impact on the world. The player with the most fame will win the game.
Face historical events, take impactful moral decisions, and make scientific breakthroughs.
Discover the natural wonders of the world or build the most remarkable creations of humankind.
Each game element is historically authentic. Combine them to build your own vision of the world.
Show off your tactical skills by mastering terrain elevation with city-building and fully tactical battles.
Keep one step ahead of other civilizations through trade and contextual diplomacy.
Call on reinforcements to transform an epic battle into a multi-terrain world war!