Caralan kültürü, milattan önce üçüncü bin yılın başlarında, Güney Amerika'nın pasifik kıyılarındaki çorak topraklarında gelişmiştir. Burada, oldukça komplike bir şehir toplumu kurdular ve tamamlayıcı bir işlev gören çiftçi ve balıkçı toplulukların da katkısıyla Caralanlar, bol miktarda gıda üreten refah bir halk oldu.
Nazca halkı, yaşadığı çevrenin sahip olduğu tarım olanaklarından faydalanarak milattan sonra ikinci yüzyılın başlarında, varlığını uzun yıllar sürdüren bir kültür oluşturdu. Seramik ve dokuma uzmanları olarak, çok sayıda mezarda ve çöl toprağında, zanaatlarına ve mitolojilerine ait inanılmaz eserler bıraktılar.
Yaşadığın topraklarda sayısız Simgesel Yaşam Alanı (Emblematic Quarters) ile güçlü bir etki bırakmak istiyorsan bu kültürü seç!
Taíno, Arawak dilini konuşan halklara bağlıydı ve 7. ilâ 13. yüzyıllarda Büyük Antiller bölgesinin hâkim gücüydü. Büyük bir uyum sağlama kabiliyetine sahip bir halk olarak, hayvan ve bitki çeşitliliği bakımından nispeten fakir topraklarda çok çeşitli ekosistemlerden yararlanarak tarım sayesinde geliştiler.
İnka mitolojisine göre bu toplum, kendi halkı için Cuzco şehrini inşa eden Manco Capac'ın varisiydi. 15. yüzyıldan itibaren, bir dizi başarılı fetih düzenlediler ve And dünyasının büyük bir kısmını, kelime anlamı "Dört bölgeden oluşan ülke" olan Tawantinsuyu'ya kattılar.
San Martin'in anavatanı, 1816'da bağımsızlığını ilan ettikten sonra, Güney Amerika'daki İspanyol hâkimiyetinin yıkılmasında belirleyici bir rol oynadı. Siyasi yapılanma ve çatışmalarla geçen onlarca yılın ardından Arjantin, küreselleşen ticaret dünyasına dahil olmanın ve büyük bir tarımsal ürün ihracatçısı haline gelmenin avantajlarından faydalandı.
La Havana'nın Ocak 1959'da Fidel Castro'nun gerillaları tarafından kesin olarak ele geçirilmesi ile hem Batista hem de ABD'nin Küba'daki egemenliği resmi olarak sona erdi. Bu tarihten itibaren, adanın bir süper güç olan komşusuna karşı sergilediği mücadeleci direniş, ülke halkına ve liderlerine muazzam bir uluslararası saygınlık kazandırdı.