Combine up to 60 historical cultures as you lead your people from the Ancient to the Modern Age. From humble origins as a Neolithic tribe, transition to the Ancient Era as the Babylonians, become the Classical era Mayans, the Medieval Umayyads, the Early Modern era British, and so on. Each culture will add its own special gameplay layer, leading to near-endless outcomes.
Face historical events, take impactful moral decisions, and make scientific breakthroughs. Discover the natural wonders of the world or build the most remarkable creations of humankind. Each game element is historically authentic. Combine them to build your own vision of the world.
The journey matters more than destination. Fame is a new and unifying victory condition. Every great deed you accomplish, every moral choice you make, every battle won will build your fame and leave a lasting impact on the world. The player with the most fame will win the game. Will you be the one to leave the deepest mark on the world?