The city of Pi-Ramesses became the capital of Egypt during Ramesses’ II reign in the 14th century BCE. The Pharaoh’s stables, built at the same time as the city’s great buildings, were the headquarters of the Chariot Troops of the King and could accommodate and train up to 460 horses.
The Amphitheatrum Flavium remained the biggest Roman construction until the Empire’s end. The Colosseum was surrounded by gladiator schools and their inauguration games, held over more than a hundred days and featuring hunts, animal and gladiatorial combats.
Built in the ninth century on a dramatic mountain overhang, the Citadel of Alamut was taken over by Hassan as-Sabbah in 1090. Under his rule, this isolated stronghold became the center of the Nizari Ismaili state and the headquarters of its struggle against the Seljuk state.
The Hôtel des Invalides was built in the late 17th century on the orders of France’s Louis XIV. Designed to host some of the many injured soldiers and veterans in need, it included rooms, refectories, and a dedicated hospital for its residents.
Founded in 1869, Wilhelmshaven Imperial Shipyard was the biggest German shipyard specialized in building warships. At the turn of the 20th century, the site’s nearly 20,000 workers produced some of the era’s largest warships.
Constructed during the Second World War, the Pentagon is an administrative building that houses the United States Department of Defense. It employs more than 20,000 people on-site to coordinate the missions of the 1.3 million active-duty service members working for the country’s military forces.