Miasto Pi-Ramzes zostało stolicą Egiptu w XIII wieku p.n.e., za czasów panowania Ramzesa II. Stajnie faraona zbudowano w tym samym czasie co najważniejsze budynki w mieście. Trzymano w nich i szkolono do 460 koni. To właśnie w tych stajniach stacjonowały królewskie oddziały rydwanów.
Została zbudowana w IX wieku nad górskim urwiskiem. W roku 1090 przejął ją Hassan as-Sabbah. Za czasów jego rządów niedostępna twierdza stała się ośrodkiem nizarytów, z którego prowadzili oni walkę z Seldżukami.
Pałac Inwalidów zbudowano pod koniec XVII wieku z inicjatywy króla Francji, Ludwika XIV. Było to miejsce przeznaczone dla rannych żołnierzy i weteranów. W budynku znajdowały się pokoje mieszkalne, jadalnie oraz szpital.
Powstała w 1869 roku Cesarska Stocznia Wilhelmshaven była największą niemiecką stocznią specjalizującą się w budowie okrętów wojennych. Na przełomie XIX i XX wieku pracowało tam niemal 20 tysięcy osób, które zbudowały jedne z największych okrętów tamtych czasów.
Pochodzący z czasów II wojny światowej Pentagon to budynek administracyjny, który jest siedzibą Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Pracuje w nim ponad 20 tysięcy osób, które koordynują działania 1,3 miliona członków sił zbrojnych w aktywnej służbie.