Perramses şehri, M.Ö. 14. yüzyılda II. Ramses döneminde Mısır'ın başkenti olmuştu. Şehrin büyük yapıları ile aynı dönemde inşa edilen Firavun'un ahırları, Kral'ın hizmetindeki Savaş Arabası Birliklerinin karargâhıydı ve toplamda 460 at barındırabilecek ve eğitebilecek kapasitedeydi.
Flavianus Amfiteatrı, İmparatorluk devrinin sonuna kadar en büyük Roma yapısı olarak bilinirdi. Kolezyum'un etrafı gladyatör okulları ile çevriliydi. Hayvanların avlanıp dövüştürülmesinin yanı sıra gladyatörlerin de çarpıştığı açılış oyunları, yüz günden fazla sürmüştü.
Ürpertici bir dağ uzantısı üzerinde dokuzuncu yüzyılda inşa edilen Alamut Kalesi, 1090'da Hasan Sabbah tarafından ele geçirildi. Bu kale, Sabbah'ın hükmüne girmesinin ardından izole edilerek Nizârî-İsmaili Devleti'nin merkezi oldu ve Selçuklu İmparatorluğu karşısındaki mücadelede genel karargâh olarak kullanıldı.
Hôtel des Invalides, Fransa Kralı XIV. Louis'nin emriyle 17. yüzyılın sonlarında inşa edildi. Gerektiğinde birçok yaralı askeri ve gaziyi ağırlayabilecek şekilde tasarlanan yapının sakinleri için birçok odası, yemekhanesi ve özel bir hastanesi bulunuyordu.
1869'da kurulan Wilhelmshaven İmparatorluk Tersanesi, savaş gemisi yapımında öne çıkan en büyük Alman tersanesidir. 20. yüzyılın başında 20.000'den fazla işçinin çalıştığı bu tersane kompleksi, dönemin en büyük savaş gemilerinden bazılarının üretim yeridir.
İkinci Dünya Savaşı sırasında inşa edilen Pentagon, Amerika Birleşik Devletleri Savunma Bakanlığı'nı içinde barındıran bir idari binadır. İçerisinde 20.000'den fazla kişinin çalıştığı binada, ülkenin askerî kuvvetleri hizmetinde aktif olarak görevli 1,3 milyon mensubun vazifeleri koordine edilir.