Udzielaj się na forum międzyimperialnym w kongresie Congress of Humankind. Kongres pozwoli graczom głosować i decydować o globalnych doktrynach oraz wspólnie rozstrzygać międzynarodowe konflikty.
Niezależnie od rozmiaru imperium, wszyscy będą mogli dołożyć cegiełkę, aby utrzymać porządek świata, ale waga ich słów będzie zależeć od nowej waluty o nazwie Leverage. Razem będziecie rządzić światem!
Pogłębiaj więzi i podpisuj umowy korzystne dla obu imperiów, takie jak wspólne umowy szkoleniowe lub badawcze. Wykorzystaj nową walutę Leverage, aby zmusić imperia do podjęcia określonych działań na Twoją korzyść, takich jak zmniejszenie wsparcia wojennego lub egzekwowanie żądań.
Użyj tej nowej rodziny jednostek, aby zdobywać zupełnie nową walutę, Leverage, odblokowującą nowe działania dyplomatyczne! Jednostki te umożliwiają również infiltrację, sabotaż i szerzenie dezinformacji w innych imperiach.
Envoy, czyli dyplomata, który swobodnie porusza się po mapie bez ograniczeń dyplomatycznych, zbierając Leverage z innych imperiów. Można go też wykorzystać do szybszego wpływania na niezależne ludy.
Spy, czyli szpieg mogący infiltrować inne imperia, zdobywać informacje, eksploatować dzielnice, kraść ich zasoby, a nawet śledzić pozycję armii na mapie.
The Spymaster, czyli zaawansowany szpieg posiadający dwie dodatkowe akcje sabotażowe. Jednostka ta może zakłócić działanie dzielnicy, tymczasowo wyłączając jej funkcjonalność lub zdezorganizować armię, co poważnie obniża jej wydajność podczas bitwy.
Nowa funkcja Diplomatic Affinity pozwala kulturom odgrywać bardziej aktywną rolę w światowej dyplomacji. Ich zdolność aktywna pozwala im na demilitaryzację terytoriów na 10 tur, natomiast zdolność pasywna pozwala wszystkim ich jednostkom, nie tylko agentom, na zbieranie waluty Leverage.
To powinowactwo wprowadza również nowy sposób na zdobywanie Fame oraz Diplomatic Stars pozyskiwanych przez zbieranie waluty Leverage w każdej epoce.
W czwartym tysiącleciu p.n.e. w dolnej Mezopotamii miały miejsce wielkie rewolucje w historii ludzkości. Zgromadziły się tam populacje sumeryjskie, tworząc pierwsze społeczności miejskie w historii, rozwijając złożone organizacje społeczne i wymyślając pismo. Na glinianych tabliczkach Sumerowie zapisali pierwsze dowody traktatów dyplomatycznych.
W 206 roku p.n.e. bunt przeprowadzony przez Liu Banga doprowadził do przejęcia władzy cesarskiej, która została ustawiona po raz pierwszy przez Shi Huangdiego. Liu Banga wzmocnił swoje cesarskie prerogatywy i stał się cesarzem większego państwa, zakładając długoletnią dynastię Han. Podczas jej panowania nastąpiło wzmocnienie administracji cesarskiej i ustanowienie dalekosiężnych stosunków dyplomatycznych.
Pochodzący ze stepów pontyjskich Protobułgarzy osiedlili się na obrzeżach Cesarstwa Bizantyjskiego w pobliżu ujścia Dunaju pod koniec VII wieku. Założyli tam potężny chanat i rozszerzyli się na Bałkany. Ich sukcesy militarne pozwoliły im wystąpić o niepodległość bułgarskiego patriarchatu i zażądać od władców bizantyjskich tytułów Cezara, a następnie Basileusa (cesarza).