İnsanlık Kongresi (Congress of Humankind) ile imparatorluklar arası bir foruma katıl. Kongre, oyuncuların küresel doktrinlere oy ve karar vermelerinin yanı sıra, uluslararası anlaşmazlıkları birlikte çözmelerine izin verecek.
İmparatorluk ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, hepsinin dünya düzeninde söyleyecek bir çift lafı var fakat bu lafların değeri yeni para birimi Leverage ile ölçülecek. Arkadaşlarınla birlikte dünyaya hükmet!
Birleşik eğitim veya araştırma anlaşmaları gibi bağları derinleştir ve her iki imparatorluk için de yararlı anlaşmalar imzala. Veya yeni para birimi Leverage'ı kullanarak bir imparatorluğu muharebe desteğini azaltmak veya destek birliği talep etmek gibi kendi yararına eylemlerde bulunmaya zorla.
Yeni diplomatik eylemler açmak için kullanılan yeni para birimi Leverage'ı toplamak üzere bu yeni birim ailesini kullan! Ayrıca bu birimler, diğer imparatorluklara sızma, onları sabote etme ve dezenformasyon gerçekleştirme olanağı sunuyor.
Elçi (Envoy), veya diplomat olarak adlandırılan bu birimler harita üzerinde diplomatik kısıtlamalara tabi tutulmadan serbestçe gezebilir ve diğer imparatorluklardan Leverage toplayabilir. Ayrıca Bağımsız Halkları daha hızlı etkilemek için de kullanılabilirler.
Casus (Spy), sızma konusundaki uzmanlığıyla diğer imparatorluklara sızabilir, bilgi toplayabilir, bir bölgeyi sömürebilir ve kaynaklarını çalabilir, hatta bir ordunun haritadaki konumunu izleyebilir ve onları takip edebilir.
Gelişmiş bir casus olan Uzman Casus (Spymaster), iki ek sabotaj eylemine sahip. Bir bölgenin işlevselliğini geçici olarak devre dışı bırakmak için söz konusu yeri karıştırabilme veya bir orduyu dağıtarak onlara önemli bir savaş hatası yaptırabilme kabiliyetine sahipler.
Yeni Diplomatik Bağlılık, kültürlerinin dünya diplomasisinde daha aktif bir role sahip olmasını sağlayacak. Bu kültürlerin Aktif Yetenekleri bir bölgeyi 10 tur boyunca askerden arındırmalarına izin verirken, Pasif Yetenekleri yalnızca ajanların değil, tüm birimlerinin Leverage toplamasına imkân sağlar.
Bu bağlılık ayrıca Şöhret kazanmak için yeni bir yolu da oyunculara sunuyor; Diplomatik Yıldızları her bir çağ sırasında Leverage toplayarak kazanabilirsin.
MÖ 206'da, Liu Bang liderliğindeki isyan ilk olarak Shi Huangdi tarafından kurulan İmparatorluk gücünü devirmeyi başardı. İmparatorluk imtiyazları ve daha büyük bir devletin İmparatoru olmanın getirdiği güçle, saltanatı imparatorluk yönetimini güçlendirmek için kullanmış ve uzun mesafeli diplomatik ilişkiler kurmuş, uzun ömürlü Han hanedanını kurdu.
Pontus bozkırlarından gelen ilk Bulgarlar, 7. yüzyılın sonlarında Tuna ağzına yakın Bizans İmparatorluğu sınırlarına yerleşti. Ardından bulundukları bölgede güçlü bir hanlık kurarak Balkanlar'a yayıldılar. Askeri başarıları, Bizans imparatorlarının haraçlarından Bulgar patrikhanesinin bağımsızlığını ve Sezar ve ardından Basileus (İmparator) unvanlarını talep etmelerine imkân verdi.