INDIKA
Play a third-person, story-driven game set in alternative Russia of the late XIX century where religious visions clash with harsh reality. INDIKA tells the story of a nun who sets off on a journey of self-discovery with the most unusual companion by her side, the devil himself.
INDIKA is a third-person, story-driven game set in a strange world where religious visions clash with harsh reality. It tells the story of a young nun who sets off on a journey of self-discovery with the most unusual, horn-headed companion by her side.
On the outside, Indika seems to be a typical nun attempting to adjust to a difficult and monotonous monastery life. Humble and innocent in her appearance, do not be deceived as this young girl has also made a highly unlikely acquaintance—as she speaks with the devil himself.
Indika’s unusual connection with the Evil One leads her on an errand beyond the safe walls of the monastery. The world she discovers can only be described as a wild combination of comedy and tragedy straight out of the novels by Dostoyevski and Bulhakov.
Do our religious beliefs make us better people or are they simply there to help constrain us? Are those who exert control over our lives really the ones we should listen to? Indika will have to find answers to these and many more questions before she finishes her life-defining odyssey.
Developed by Odd Meter, a small, independent studio formerly based in Moscow and now operating out of Kazakhstan, INDIKA is meant to encourage its players to think critically with a side of chaos to keep things interesting. An existential wrestling match with no holds barred, INDIKA will be making its way to launch in 2024.