Early access allows us to gather feedback from players before the final release to fix bugs found by the community and allows us to incorporate new gameplay and content based on player ideas. Early access also allows us to improve the game while providing us with the resources needed to properly develop and finalize the game.
We plan to take the game out of the early access phase when we and the community are fully satisfied with the product. We estimate that this process will take about a year after the game's launch.
Compared to the final version, the early access version will only be different in some aspects such as the absence or limited presence of the quest system and quest lines, the starting selection system, the farming and fishing system. Apart from that, all other features will be present and improved through updates until the final release, including the first-person view, the RPG aspect, reputation and inventory management, employee management, the AI system (social relations between AIs), the advanced random AI creation system and the construction system. In addition, the final version will certainly have additions from community ideas not planned by us.
The current status of the early access version is detailed in the game description.
Both during and after early access the price of the game will increase slightly with each major update in order to keep up with the quality of the product.
Involving the community in the development process is very important. Thanks to the many social networks on which we communicate such as Discord (Opens in new tab) or Twitter (Opens in new tab), the community can propose ideas and actively communicate with us at any time by contributing feedback, fixing bugs and building the game.