Iron Nest: Heavy Turret Simulator
A brutal dieselpunk heavy-artillery simulator where you dominate the battlefield through a colossal war machine. Every lever, every dial, and every shot is under your control. High Command may send its orders, but the chain of command ends at your fingertips. They don't carry consequences. You do, Operator.
The teleprinters are calibrated to monitor local radio traffic. One delivers TOP-PRIORITY directives from High Command. The other relays direct calls from the frontline. Remember: every piece of information can determine the success of the entire operation.
Transform intelligence reports into a battle plan, get aerial photos that reveal the outcome of your actions, and watch your barrels reshape the landscape. The map isn't here just for measurements. It's also your window to the battlefield. Make no mistake. You can move the markers, but the scars remain.
Hammer the measurements, crank the numbers, and watch the ballistic calculator grind toward firing solutions. Drive the charges higher to blast shells across the horizon, or dial it back to arc them deliberately into enemy emplacements.
Breach bunkers with armor-piercing rounds, screen friendly withdrawals with smoke, and ████ █████████ with phosgene gas. It never happened if there are no witnesses. Every shell is forged for a single purpose, and whatever you choose will echo across the battlefield long after the smoke clears.
Haul the elevation wheel and watch the guns climb under your command. Match it with the exact propellant charge, or a surgical strike will turn into an avoidable mess. Precision is everything because neither flawless paperwork nor the finest propaganda will erase your guilt.
Drag the heavy lever and feel the entire structure shudder beneath your feet. A machine like IRON NEST doesn't spin on a whim. It takes time to swing that much iron with grace. Skilled Operators use that time to handle other tasks. After all, the coffee machine on your desk is there for a reason.
Pull the trigger, and let thousands of tons of machinery answer your call. Feel the turret recoil and watch the frontline crumble under the weight of steel. Once the dust settles, only silence remains, hanging heavy in the air, and the moment new orders arrive, it all begins again.
Setting
The campaign is set in alternate-history Spain in the late 1920s, on the brink of a civil war. In this timeline, the monarchy still holds power, and a republican uprising is spreading across the country.
IRON NEST is a two-person passion project from Nick Talmers (development) and Dominik Latos (propaganda). With 20+ years of combined experience and a lifelong obsession with artillery, interwar machinery, and dieselpunk, we're building the game we've wanted to play for years.
Nick has dreamed of IRON NEST for over a decade, and after meeting through developer-publisher collaborations, we decided it was time to bring this heavy spider-turret simulator, dripping with steel and power, to life.
The response has exceeded our wildest expectations. Thank you (truly) for every wishlist, message, and bit of support. It means even more because Heavy Turret Simulator is just the first step in the IRON NEST universe.