Isle of Food
Isle of Food is a VR cooking game where you gather ingredients across a tropical open-world island. Explore, collect, cook with your own hands, and grow your seaside restaurant all the way to 7 stars.
Isle of Food is a VR cooking simulator and adventure set on a tropical island, where every ingredient begins with open-world exploration. Hunt, fish, gather and grow what you need, then prepare each dish with natural hands-on VR interactions. What you bring back from the island shapes your menu — and drives your restaurant toward a legendary 7-star rating.
Isle of Food delivers a full hands-on VR cooking experience with simulation-level detail. You slice, fry, boil, bake and plate dishes using precise physical movements, crafting meals from 100+ recipes ranging from real-world classics to fantasy dishes made from rare island ingredients.
Every recipe begins with open-world island exploration. Ingredients must be found through activity: hunt wildlife, track birds, fish along the coast, gather fruits and herbs, or grow your own crops near the restaurant. A day–night cycle and shifting weather affect what appears and when, forming a core part of your cooking progression.
Service hours create a natural gameplay rhythm. Peak times reward fast, accurate cooking, while quieter moments let you restock, explore the island or prepare ahead. As your rating increases, guests become more varied and demanding, turning each service into meaningful progress in your VR cooking career.
You begin with a small seaside kitchen and a short menu. Serving guests earns money and experience that unlock new tools, expand your recipes, improve the restaurant interior and refine your overall management strategy.
Reaching the 7-star level is the ultimate milestone. Higher ratings bring tougher orders, stricter ingredient requirements and greater rewards, attracting premium guests who seek the rarest dishes the island can offer. From your first simple meals to a fully developed 7-star restaurant, Isle of Food builds a complete VR cooking adventure you can progress through at your own pace.