Kainga: Seeds of Civilization
Kainga: Seeds of Civilization is a unique roguelite-inspired village-builder. Be warned, its stunning landscapes hide many threats. Other tribes compete for resources, the weather threatens to wash you away, and colossal creatures can rise up and destroy all you’ve built. As you begin to take wins and earn karma, the world begins to unravel with new unique lands, technologies, challenges and Thinkers to unlock, discover and learn.
As the Thinker you must use your knowledge of Kainga to lead your tribe, learn through trial and error how to adapt to your surroundings and develop a village that can flourish. Protect your Thinker at all costs but make sure to use them to expand your technology and govern your tribe.
Colossal creatures can be found lurking throughout Kainga’s varied biomes, often hidden in the sea or deep underground. Learn to live in harmony with them, tame them and add them to your economy or use their strength in combat against your rivals.
Kainga is developed by me, Erik, and I’d love to hear your thoughts! Join our Kainga Discord to get involved with updates and share your thoughts on the game - I’d love to hear from you!