KARDS - The WWII Card Game
KARDS, The World War II Card Game, combines traditional CCG gameplay with innovative mechanics inspired by classic strategy games and real battlefield tactics. Take command and challenge other players in grand-scale warfare on the ground, air, or seas.
KARDS is completely free to play where all features are available from the start. You can earn all cards through regular gameplay, daily missions and an extensive achievement system and thereby build up your card collection.
KARDS blends familiar card game elements with innovative mechanics that provide strategic depth and tactical diversity. As with any card game, you construct your decks and plan their strategy before heading to battle with the objective of taking out the opponent.
KARDS provides you with a familiar setting, but adds strategical layer to the battlefield with the frontline mechanic and its resource management. The frontline adds both the concepts of range and movement to the game which result in more tactical gameplay.
Your deck is built on a combination of military units and orders to support your battle efforts. Depending on what you believe to be a winning strategy, you will craft your deck on a combination of units and supporting orders.