Kaya's Prophecy
Kaya's Prophecy is a card-based village builder that challenges your strategic skills and resource management. As the leader of your village, you'll build a thriving community while navigating the whims of your god. Manage your resources wisely, collect cards that synergize to build the perfect deck, forge your village’s destiny, and above all – keep your god happy, you don’t want to be on his bad side!
Open booster packs to acquire a variety of resources and gathering cards. These will form the foundation of your village's growth and success. Strategically use your cards to maximize resource collection and efficiency.
Gain your god’s favour to access new technologies and make breakthrough discoveries. Combine your hard-earned resources to craft new materials, tools and structures. Watch your village evolve as you unlock new possibilities!
Always make sure your god has enough food offerings! He might be a bit greedy. Prepare your offerings to earn valuable boons and bonuses for your village. Beware – appease your god or face his wrath. He can unleash devastating consequences upon your village, from lightning strikes and tornadoes to harming your loyal followers.
Head out on expeditions to discover new resources and expand your options. But tread carefully – the wilderness is bustling with dangerous wildlife. Use your deck-building skills to create the perfect strategy against your opponents in combat to overcome these threats and return victorious.
You'll need to constantly adapt your strategies, overcome unexpected challenges, and make tough decisions to ensure your village's survival. Only the most resourceful leaders will see their villages succeed in this perilous world.