Kingmakers
You’re the last hope in a dying world. Travel back 500 years, to medieval England, in order to change the course of a bloody war and maybe, if you’re lucky, stave off the apocalypse. Can you tip the scales of history and create a new timeline?
Each battle you engage in runs as a fully real-time simulation with thousands of soldiers fighting at the same time. Every soldier on the battlefield is controlled by a next-gen multi-threaded AI which controls their decision-making, pathfinding, and loyalty. This, combined with a unique procedural animation system, allows Kingmakers to offer an unprecedented level of character and combat fidelity.
How many swordsmen do you think you could take out with an AK-47? This is your chance to find out. Use assault rifles, shotguns, grenade launchers, armored SUVs, bikes, attack helos, air strikes and more to make sure the history altering goes smoothly. Put your sharpshooting skills to the test and wreak absolute havoc on the battlefield.
Seamlessly switch between combat and issuing orders, at any time. While the system is easy-to-learn and simple to use, the strategic possibilities are endless. Directly issue orders to the warriors or leave it up to your petty officers, allocate legions of archers, swordsmen, spearmen, and cavalry, build fortifications, and plan your next move before diving back into the fray.