Kings Do Not Fall
In an ancient world torn between light and darkness, King Alden - the last ruler of Solara - stands alone against the encroaching forces of Umbra. The story follows his desperate quest to defend his realm from goblins, orcs, and restless dead that swarm across a shattered valley.
Players will step into Alden’s boots, battling through six hand‑crafted levels that culminate in epic boss encounters. With each fight, the stakes rise: every fallen knight fuels Alden’s resolve to “not fall” even when all hope seems lost.
Carlo Perconti, born in 1966, is a veteran game developer. Alongside his longtime collaborator and friend Lyes Belaidouni, he worked as the programmer on games such as Legend and Iron Commando on Super Nintendo, Burning Road on Sony PlayStation, and Soulfighter on Sega Dreamcast, among many others.
Now, more than three decades after his first beat ’em up (Legend), he returns to the roots of the genre. Kings Do Not Fall is a modern yet old-school beat ’em up, a new game that looks and plays like a classic 1990s title, created as a tribute to fans of the genre.