Knight vs Giant: The Broken Excalibur
Step into the greaves of King Arthur in this fantasy action roguelite and wield the Broken Excalibur in a quest to rescue the scattered citizens of Camelot, vanquish the calamitous Void Giant, and escape from the Astral Dimension once and for all.
With the power to revive just one Knight, Merlin resurrects the heroic monarch and promptly tasks him with defeating three colossal aspects of the Void Giant’s soul, each more powerful than the last! To complicate matters, the kingdom’s citizens have been scattered across the dimension and Arthur must rescue them all before Merlin can safely transport everyone home.
In this fantasy action roguelite, you’ll play as King Arthur, and utilise the Broken Excalibur to channel the unique powers of your fallen Knights as you battle through hordes of dire foes and face off against challenging giant bosses. Explore vibrant, procedurally generated dungeons, receive blessings and customise your skills. Rescue the kingdom’s loyal citizens and call upon their unique talents to restore your seat at Castle Camelot to glory!
Battle hordes of vicious monsters - Venture into the leafy Brochalant Forest, scorching Sarrache Desert, and fiery Suidhe Volcano, and fight against a huge variety of enemy types.
Harness the powers of your fallen knights - Take up legendary weapons, including Lancelot’s mighty Arondight and unleash devastating skills such as Tristan’s deadly Thousand Blossom Slash.
Engage in epic duels with colossal giants - Encounter formidable Giants and utilise your size and agility to avoid their catastrophic attacks.
Receive blessings and enhance your abilities - Strengthen your Knights’ weapons and skills with potent effects and discover 100+ active and passive abilities to bolster your arsenal.
Rescue Camelot’s citizens and restore the Castle - Visit the Builder’s Guild and construct shops and amenities to raise your kingdom level and call upon the talents of your citizens.
No two runs are the same! - Explore procedurally generated realms and meet unique NPCs. Strike a deal with Assam, face the Pan Piper’s challenge, and accept Morgana’s ‘gifts’.