Legend Of Grimrock 2
Legend of Grimrock 2 is a dungeon crawling role playing game with a modern execution but an oldschool heart. A group of four prisoners have shipwrecked on the secluded Isle of Nex. The island is filled with ancient crumbled ruins, mysterious shrines and a vast underground network of dungeons and mines. If the prisoners wish to make it out alive, they have to overcome the challenges devised by the ominous mastermind of the island.
Powers of perception and logic are more important than sheer force is, since Legend of Grimrock 2 puts a heavy emphasis on exploration, survival and challenging puzzles. Discover powerful ancient artifacts from hidden secret chambers and buried treasures. Arm your champions, cast spells and craft enchanted potions and bombs to aid you in fighting the dreadful monsters in highly tactical real-time combat.
Design, share and play custom scenarios with the included Dungeon Editor! Create your own adventures and fill them with puzzles, traps, or even totally new items, monsters and environments with custom graphics and audio!
More than 20 hours of pure blooded dungeon crawling gameplay with grid-based movement and thousands of squares filled with hidden switches, pressure plates, secret doors, riddles, deadly traps and more.
Cast spells with runes, craft potions and bombs, fight murderous monsters with a large variety of melee-, ranged and thrown weapons, as well as firearms.
Create a party of four characters and customize them with 8 character classes, 5 races, and numerous skills and traits. Collect experience to hone their skills and discover improved equipment and magical artefacts.
Geforce GTX 8800, AMD Radeon 4850 or Intel HD Graphics 5200 or better (1GB graphics memory or more. Shader Model 3.0 needs to be supported)