Life is Feudal: Arden
Life is Feudal: Arden is a new free-to-play open-world MMORPG set in the Middle Ages, built on the foundation of Life is Feudal: MMO. Engage in thrilling PvP combat, navigate political intrigue, master a variety of professions and craft unique items.
Explore a hand-crafted map offering distinct PvP and PvE zones, ensuring that there’s something for everyone. In special PvPvE areas, you can hunt dangerous Knools for valuable resources. Stay alert at all times, as you may become the hunted if other players are after the same treasures.
Gone are the days of needing multiple characters for different professions. In Arden, you can switch skills on your main character whenever you like. Visit a monument and become a blacksmith, farmer, or swap your tools for a sword to jump into battle. The choice is always yours!
Trading in Arden is as close to reality as it gets. With limited spots for trading posts, you’ll need to choose your locations wisely. There’s no instant delivery; you must personally transport goods for sale. And beware—bandits lie in wait, ready to raid your caravan. Whether defending your goods or threatening others, stay vigilant on the trade routes.
Combat in Life is Feudal: Arden is both intuitive and realistic—striking your enemy requires precision, and physical stats matter. Fight alongside allies in massive battles, participate in sieges, or hone your skills in the arena with PvP duels or group PvP skirmishes. The battlefield is your playground.
Step into a real political sandbox where alliances are made and broken. Participate in large-scale sieges and territory wars, conquer land on a real-world map, and tax those you defeat. In this world, might makes right—winners write the history books.
Step into a realistic medieval world with limitless possibilities, where your decisions shape not only your in-game experience but the game’s development itself. Life is Feudal: Arden was made in close cooperation with players, with feedback driving important choices. Your voice plays a direct role in the future of the game.