Lumote: The Mastermote Chronicles
Meet Lumote, the squishiest bioluminescent creature, in this beautiful 3D puzzle platformer. Take control of the world’s inhabitants on a quest into the Great Depths to seize control from the Master Mote.
Meet Lumote, the squishiest bioluminescent creature, in this beautiful 3D puzzle platformer. Take control of the world’s inhabitants on a quest into the Great Depths to seize control from the Mastermote.
Squish, bop and bounce through the world around you. Lumote is extremely curious, highly inquisitive and adorable! You might start the game for the puzzles, but you’ll stay for the beyond cute Lumote, who manages to deliver an emotional connection to players through non-verbal expressions!
The world Lumote lives in is a single, massive environment with numerous puzzles separated into towers. Each tower marks your mastery of a specific Mote and unlocks a new set of puzzles to explore as you descend, heading deeper into the Great Depths. After mastering all the motes from the first world, players will be put to the test in a masterclass, taking control of the Mastermote in a different world!
Set in a 3D world full of puzzles and adventure, clever and logical level design eases players in the role of Lumote, and its connection with the world, whilst increasing the complexity with each Mote you meet. The entire world and every puzzle are visible at all times.
A stunning score accompanies you on a majestical electronica journey, as The Great Depths communicates through music to inform you of key moments and the emotional states of Lumote.
Using the original rEngine, Lumote’s puzzles are all interconnected and you can seamlessly go from one puzzle to the next as you progress with zero loading times. As you journey through The Great Depths, you can look down and see what's left to do and look up and see all the progress you've made soundscape, on one epic journey!
See the world of Lumote through the photo mode. Find the perfect angle and share online as Lumote poses for the camera!